Odpowiedzi

2009-11-18T21:14:48+01:00
Elementy basni
-treść fantastyczna,
-bohaterami oprócz ludzi bywają skrzaty,wróżki,czarownice,królewny, i często zwierzęta
-pojawiaja sie magiczne zdarzenia i przedmioty
-dobro rywalizuje ze zlem i je zwycieza
-motywy wedrowne
-zakonczony morałem

moze pomogłam;)
20 3 20
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T21:26:55+01:00
Cechy basni:
-dobro rywalizuje ze zlem i je zwycieza
-treść fantastyczna
-zakonczony morałem
-charakterystyczne rekwizyty: różdżka latające przedmioty.
-czas nieokreślony
-na ogół kończy się szczęśliwie
-motywy wedrowne
-postaci realistyczne występują obok bohaterów fantastycznych, obdarzonych nadludzką mocą (wróżki,krasnoludki,czarownice,smoki)
-ożywiona przyroda (uosobienie) np: mówiące zwierzęta, czująca, myśląca róża
18 3 18