Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T21:11:02+01:00
Założona w Egipcie przez Aleksandra Macedońskiego. Było to jedno z najważniejszych miast greckich, jakie powstały w okresie hellenistycznym. Autorem planów był Dejnokrates z Rodos, który ukształtował miasto wedle zasad siatki hippodamejskiej. Jednak oprócz doskonałości założeń urbanistyki, Aleksandria urzekała wielką ilością pięknych budowli i pomników. Z wyspą Faros, na której znajdował się jeden z siedmiu cudów świata - latarnia morska - łączyła Aleksandrię sztucznie usypana tama długości siedmiu stadiów (Heptastadion). Pałace królewskie zajmowały około 1/3 powierzchni miasta i były jednymi z najwspanialszych przykładów tego rodzaju budownictwa w starożytności. Niestety znamy je głównie z opisów autorów starożytnych. Obok pałaców ustawiono inne budowle, z których na szczególną uwagę zasługuje najważniejszy ośrodek badań naukowych w starożytności - Muzejon - z którego niestety także nic nie zachowało się do naszych czasów. Bardzo ważnymi budowlami były nie odnaleziony do dzisiaj grobowiec Aleksandra Macedońskiego oraz serapeum, które szczęśliwie zostało dość dokładnie zbadane.
2009-11-18T21:11:46+01:00
Aleksandria to drugie do wielkości miasto w Egipcie. Leży nad brzegiem Morza Śródziemnego, jest największym portem tego kraju, siedzibą władz muhafazatu aleksandryjskiego, ważnym ośrodkiem przemysłowym, handlowym i naukowym oraz kulturalną stolicą Egiptu.