Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T22:02:16+01:00
2009-11-18T22:06:09+01:00
Pokój na świecie, czy to możliwe? Żeby zgłębić się w odpowiedz do tego pytania musimy odpowiedzieć najpierw na inne pytanie. Co zakłóca ten pokój i czy da się ten czynnik naprawić? Najpewniejszą przyczyną różnych konfliktów czy też wojen są inne poglądy ludzi. Każdy człowiek ma inne poglądy dlatego nie można się czasami z kimś dogadać. Poglądy zależą od wielu kwestii jak od charakteru, miejsca w którym się żyje, religii, w przekonaniach. Tego tak łatwo nie da się zmienić tak łatwo. Oczywiście można narzucić swoje poglądy ale czy aby na pewno to doprowadzi do pokoju na świecie? Da się niektórymi manipulować, ale nie wszystkimi. Pokój możemy dokonać nowymi ustawami tak aby wszyscy byli zadowoleni. Niestety nie można każdemu dogodzić ,ale czy taka jednostka może coś zrobić? Odpowiedz jest oczywista. Może ona wywołać bunt zmienić nastawienie innych osób tak ,aby znienawidziły te prawa i wywołały kolejną fale buntu która zachwieje równowage pokoju na świecie. Zmieniając temat czy człowiek może wywołać pokuj? W naszej historii były wielkie osobliwości takich jak np. Jan Paweł II. Tak, nasz papież jest tego najlepszym przykładem. Dążył on do pokoju , nawoływał i zebrał tyle młodych ludzi którzy też się z tym zgadzali ,chodź moment temu nie chcieli pokoju tylko wojny. A Napoleon? Też dążył do zjednoczonej Europy. Był genialnym strategiem, podbił wiele państw a jednak jeden mały błąd doprowadził do klęski. Jeden człowiek może zmienić wiele. Jest to najtrafniejsza wypowiedz. Ale co by się stało gdyby nie jedna lecz kilka takich osób się znalazło? Czy zapanował by dogłębny pokój? Zapewne mineło by wiele lat ,aby coś zdziałali i nie był by to ostateczny pokój na świecie. A gdyby stała się katastrofa? Czy ludzkość widząc koniec próbowała by zatrzymać kataklizm i obwieściła by pokój? Tak to jest pewne ale znowu byłby to pokój nietrwały. A czy Bóg może w jakiś sposób wywołać pokój? Tak to jest pewne ,ale tylko dla osób które w niego wieżą. Więc teorytycznie pokój jest możliwy ,lecz praktycznie zawsze znajdzie się jeden co to wywoła wojnę, przekona do tego wielu i będzie chciała przełamać idee które chodź były dobre ,innym ludziom i tak się nie spodobają. Takim przykładem jest Hitler. Niby 20 lat po I wojnie światowej, Niemcy po traktacie wersalski bardzo dużo straciły ,ale jakoś dały rade zaatakować Europę. Jak to było możliwe? Niemcy po traktacie wersalskim miał mało wojska mało broni i w ogóle mały budżet. Więc jeden człowiek zachwiał krótką równowagę w Europie. Drugi przykład Stalin. Niby pozór że chce zjednoczyć tak jak Napoleon Europę , ale chodziło tu tylko o władzę Rosji. Tak samo Rzym. Tu też były zamiary imperialistyczne a nie pokojowe. Ogólnie pod przykrywką pokoju chodziło o pieniądze i o władze. Jest to złe ponieważ światem nie powinien rządzić ktoś kto robi to tylko dla swojego interesu a nie dla interesu świataWięc na koniec chciałbym powiedzieć ,że każdy człowiek powinien prowadzić do pokoju ,chodź jest to trudna rzecz i ze względu na trudności jakie mogą mu sprawić inni ludzie musi dążyć do celu pokoju w swoim kraju jak i na świecie aby innym ludziom i młodym pokoleniom żyło się dobrze w strefie pokoju a nie podczas wojny gdzie giną setki osób i dzieci są wykorzystywane jako żołnierzy a nie do nauki.

Wyszło mi ponad linijkę 1 strony A4 ;]