Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-18T21:32:42+01:00
D:
m= 200g
v= 10 m/s
g=10 m/s²

Sz:h=?

h = v²/2g
h = (10m/s)² / 2*10m/s = 5 m

musisz jeszcze chyba obliczyc energie kinetyczna i ptoencjalna potem dodac i obliczyc z tego 10%.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T21:35:02+01:00
Dane:
V=10 m/s
100%-10%=90% energii pozostaje.
m=200g=0,2kg
g=10 N/kg
Szukane:
h=?

Rozwiązanie:
Ek=mv^2/2
Ep=mgh
Ek*90%=Ep

Ek=0,2kg*100 m^2/s^2/2=10 J
Ep=Ek*90%=9J

Ep=mgh
h=Ep/mg
h=9J/(0,2kg*10N/kg)=9/2 J/N= 4,5m

Odpowiedź: H = 4,5m

Pozdrawiam.
(Fajne zadanko, dużo przekształceń :)
5 5 5