Odpowiedzi

2009-11-18T21:23:33+01:00
Cnoty KARDYNALNE to :
# roztropność,
# sprawiedliwość,
# umiarkowanie
# męstwo
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T21:23:48+01:00
Roztropność
Sprawiedliwość
Wstrzemiężliwość
Męstwo
8 3 8
2009-11-18T21:24:42+01:00
Cnoty kardynalne - pojęcie w chrześcijaństwie oznaczające cnoty ludzkie (KKK 1810), które odgrywają kluczową rolę i dlatego nazywa się je cnotami "kardynalnymi"; wszystkie inne grupują się wokół nich (KKK 1805).

Wyróżnia się 4 cnoty kardynalne:

roztropność,
sprawiedliwość,
umiarkowanie
męstwo.

Wymienione są one w Mdr 8,7: I jeśli kto miłuje sprawiedliwość – jej to dziełem są cnoty: uczy bowiem umiarkowania i roztropności, sprawiedliwości i męstwa.
10 4 10