Odpowiedzi

2009-11-18T21:31:39+01:00
Jest to płytkie morze śródlądowe rozwinięte na szelfie, jego powierzchnia wyn osi ok. 385 tys. km 2 Srednia głębokość to 55 m, a maksymalna -459m w głębi Landsort. Powstało stosunkowo niedawno , bo ok.10 tys lat temu. Zasolenie Bałtyku wynosi od 6 -7 promili. Morze Bałtyckie jest jednym z najbardziej zanieczyszczonych zbiornikow wodnych Eupropy.
2 5 2
2009-11-18T21:33:00+01:00
Morze Bałtyckie jest morzem płytkim, szelfowym i śródlądowym o średniej głębokości 52m. Maksymalna głębokość jest w Głębi Londson i wynosi 459m. Powierzchnia Bałtyku wynosi 415000 km². Morze Bałtyckie można podzielić na 3 baseny: Bornholmski, Gotlamdzki i Botnicki. Średnie zasolenie wynosi 7%₀.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T21:34:20+01:00
- Morze Bałtyckie jest jednym z wewnątrz-kontynentalnych mórz Oceanu Atlantyckiego.
- Jest najmłodszym morzem Europy.
- Rozwój Morza Bałtyckiego jest związany z wytapianiem się lodowca w czasie ostatniego zlodowacenia północnopolskiego oraz z podnoszeniem się i obniżaniem się obszaru północnej Europy.
- Bałtyk został ukształtowany około 2 tys. lat temu
- Rozciąga się południkowo na odległości około 1300 km.
- Zajmuje powierzchnię 415,3 tys. km2 (łącznie z cieśniną Kattegat).
- Od Oceanu Atlantyckiego oddziela je Półwysep Skandynawski , a z Morzem Północnym łączy się przez wąskie i płytkie Cieśniny Duńskie
- Jest to płytkie morze szelfowe o średniej głębokości 52 m.
- Do największych zatok Morza Bałtyckiego należą: Botnicka , Ryska , Fińska. Mniejszymi zatokami są Pomorska i Gdańska.
- Morze Bałtyckie należy do chłodnych mórz.
- Brzegi Bałtyku kształtowały się pod wpływem ruchu wody morskiej.
- Do Bałtyku wpada około 250 rzek.
4 5 4