Odpowiedzi

2009-11-18T21:46:16+01:00
Osoba ta nie zawiniła w stosunku do cierpienia, które odnosi. Hiob zostal wystawiony na próbę przez Boga i Szatana. Hiob najpierw musiał cierpieć z nieuzasadnionego powodu, by później Bóg przywrócił mu to co mu zabrał.
15 3 15
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T21:49:02+01:00
W Księdze Hioba chodzi o to, że niezawinione cierpienie, polega na tym, że Hiob był bardzo pobożnym i ustatkowanym mężczyzną. Nigdy nie nagrzeszył(przynajmniej się starał). Został on wierny Bogu, chociaż stracił cały majątek,rodzinę i zachorował na trąd, również odwrócili się od niego przyjaciele, ponieważ nie wierzyli mu w jego niewinność. Ma za złe Bogu, że on jest człowiekiem pobożnym, niegrzeszącym i spotkała go tak straszna kara, a tych którzy grzeszą nie spotykają złe rzeczy.


Mam nadzieję, że pomogłam.
16 3 16
2009-11-18T21:54:41+01:00
"Niezawinione cierpienie" w stosunku do Hioba
Hiob czuł, że nie zasłużył na cierpienie, które go spotkało. Wiedział, że jest niewinny. Modlił sie do Boga równie żarliwie jak wtedy, gdy był zamożny. W odruchu buntu wezwał Boga by mu wytłumaczył swoje wyroki. Bóg pojawił się pod postacią wiatru i strofował Hioba, że ten ośmielił się wątpić w boską opiekę nad światem. Chociaż Bóg nie odpowiedział wprost na pytanie dlaczego człowiek cierpi, Hiob już wiedział, że cierpienie nie jest kara za grzechy. Z Księgi Hioba wynika, że człowiek powinien z ufnością poddać się wyrokom bożym, poniewqaż zawsze mają głęboki sens, choć nie kiedy niepojęty dla smiertelników. Hiob przeprosił Stwórcę za zwątpienie w Boża Opatrzność. W nagrodę za wierność i skruchę sługi, Bóg dwukrotnie powiększył jego majatek.
8 3 8