Odpowiedzi

2009-11-18T21:52:36+01:00
Liczba wymierna jest liczbą taką, którą możemy zapisać w postaci ilorazu dwóch liczb całkowitych. Jest to liczba którą możemy zapisać w ułamku zwykłym. np. 2,4,5,6,7 -2,-4,-51

Liczby niewymierne są to wszystkie pozostałe liczby, czyli takie liczby rzeczywiste których nie można zapisać w postaci ilorazu dwóch liczb całkowitych. 1.20,1.23,-1.3/4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T21:53:38+01:00
Liczba wymierna, jak sama nazwa wskazuje to taka liczba, którą da się dokładnie ustalić,wyznaczyć, nazwać.Będzie to np pierwiastek z 25, bo to 5 itd
Liczba niewymierna to taka, którą nie da się dokładnie wyznaczyć, będzie to zawsze liczba z nieskończoną liczbą cyfr po przecinku.
Np 10/3 = 3,333333333333333333333.......itd, czyli 3,(33).
1 5 1