Odpowiedzi

2009-11-18T22:02:05+01:00
Jeśli stosunek pól (dwa wymiary - szerokość i długość) wynosi 2,25 to stosunek obwodów wynosi √2,25 = 1,5 Odp. B
3 4 3
2009-11-18T22:02:17+01:00
Dwa czworokąty są podobne. Stosunek pól tych czworokątów wynosi 2,25. Stosunek obwodów tych czworokątów jest równy: a. 2,25 b.1,5 c.1,125 d.4,5

stosunek pól wynosi k²
k²=2,25
k=1,5
Stosunek obwodów tych czworokątów jest równy: k=1,5 b)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T22:02:41+01:00
Odp. b) 1,5

Jeśli k to skala podobieństwa, to pola są podobne w skali k².

k² = 2,25
k = 1,5

Każdy bok jest podobny w do wyjściowych boków w skali k, czyli obwód też jest podobny w skali k.
2 3 2