Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-18T22:03:17+01:00
920g=100%
x=20%
920*20/100=184g
25 3 25
2009-11-18T22:04:11+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T22:06:41+01:00
Stężenie procentowe Cp=20%
Masa roztworu mr=920g
masa substancji ms=? (czyli nasz "x")

Jeśli Cp= 20% oznacza to, że w 100g roztworu znajduje się 20g substancji. Teraz chcemy obliczyć ile gramów substancji znajduje się w 920g roztworu.
Wiec układamy proporcje:
20g -- 100g
x -- 920g
Mnożymy na "krzyż".
x= 184g

Odp. W tym roztworze znajduje się 184 gram czystego kwasu .
95 3 95