Odpowiedzi

2009-11-18T22:36:48+01:00
Satyra "Pijaństwo" zbudowana została na zasadzie dialogu dwóch szlachciców, którzy w czasie przypadkowego spotkania opowiadają historię hucznych imienin żony, których konsekwencje odczuwalne są przez kolejne dni. W satyrze spotykamy dwa stanowiska na temat picia alkoholu;
-pierwsze-reprezentuje podmiot o "zdrowotnym" wpływie na organizm człowieka,
-drugie-przedstawia konsekwencje pijaństwa, są to :
-utrata pamięci,zdrowia, otępienie, kac i zachowania podobne do zwierząt.
Satyra ta ośmiesza pijaństwo z którego słynęła polska szlachta. Uzmysławia, że istnieje byle powód aby się upić.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T22:53:53+01:00
Satyra "Pijaństwo" jest to satyra obyczajowa napietnuje tytuowe pijaństwo, które wyzwala w człowieku wady: megalomania,gadulstwo, awanturnictwo, kłótliwość, brak umiarkowania w jedzeniu i piciu.
Obrazek obyczajowy ukazuje spotkanie dwóch szlachciców z których jeden skarzy sie na dolegliwości spowodowane skutkami uczty,zakrapianej alkoholem . drugi szlachcic wysłuchuje kompana- towarzysza ,udziela mu dobrych rad jednak nie znajduje zrozumienia.
poeta krytykuje szlachtę jako obywateli polaków za brak prawdziwego patriotyzmu,brak postawy obywatelskiej,zo opłakiwanie klęski narodowej przy alkoholu i składaniu politycznych deklaracji które nie mają potwierdzenia.
zakonczenie satyry pokazuje - brak u Polskiej szlachty umiejętności wyciągania wniosków(błędów)
2 4 2