Odpowiedzi

2009-11-18T22:21:49+01:00
Preferowany - dawać komu lub czemu pierwszeństwo

celuloid - przezroczyste, termoplastyczne tworzywo sztuczne

elemetarny - podstawowy, najprostszy

bulwar - pierwotnie portowe nabrzeże, również wytworna ulica nad brzegiem rzeki, jeziora lub morza

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T22:21:53+01:00
Perforacja - symetryczne otwory znajdujące się zazwyczaj na obrzeżach perforowanego materiału, umieszczone liniowo, służące zwykle do dokonywania mechanicznego przesuwu tego materiału.

Celuloid - sztuczne tworzywo termoplastyczne, które produkuje się poprzez rozpuszczenie azotanu celulozy w kamforze a następnie kontrolowane odparowywanie kamfory, aż do uzyskania stałego produktu.

element składowa całości, składnik; czynnik; przen. grupa ludzi z jakiegoś środowiska, odznaczających się specyficznymi cechami; elektr. ogniwo galwaniczne; chem. pierwiastek.

bulwar bastion; obmurowane nabrzeże (rzeki, morza) i biegnąca po nim ulica; szeroka, zadrzewiona, miejska ulica (aleja) spacerowa.
1 5 1
2009-11-18T22:23:35+01:00
Perforacja - symetryczne otwory znajdujące się zazwyczaj na obrzeżach perforowanego materiału, umieszczone liniowo, służące zwykle do dokonywania mechanicznego przesuwu tego materiału.

Celuloid - sztuczne tworzywo termoplastyczne, które produkuje się poprzez rozpuszczenie azotanu celulozy w kamforze a następnie kontrolowane odparowywanie kamfory, aż do uzyskania stałego produktu.

Celuloid jest łatwopalny i rozpuszczają go prawie wszystkie popularne rozpuszczalniki organiczne (etanol, aceton itp.).

Celuloid był stosowany do produkcji zabawek, galanterii i błon fotograficznych. Obecnie stosowany jest już właściwie prawie wyłącznie do produkcji piłeczek do tenisa stołowego.


Bulwar (fr. Boulevard) – przedmurze; nazwa dawniejszych fortyfikacji w Paryżu, na których pobudowano drogi spacerowe. Dziś promenada nadbrzeżna biegnąca wzdłuż portu, morza, rzeki czy jeziora.