1.Określ przyczyny występowania takich stanów pogody.
- "Idzie luty,szykuj dobre buty"
- "W marcu- jak w garcu"
- "Kwiecień plecień bo przeplata-troche zimy troche lata"
2.Odpowiedz z uzasadnieniem:
a) Na której nizinie W polsce utrzymuje się najdłużej pokrywa śnieżna.
b) W której części polski rolincu mają najdłużej korzystne waruniki klimatyczne dla uprawy roślin.?
c) /na jakim obszarze występyją najmniejsze roczne sumy opadów.

Dzięki ;**

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T22:31:24+01:00
2.
nizina slaska - pokrywa utrzymuje sie tu najdluzej poniewaz w poblizu znajduje sie w poblizu gor, lub kto jak woli na poludniu kraju

kotlina podkarpacka - w tym rejonie okres wegetacji trwa najdluzej, zimy sa tu srogie ale wiosna zaczyna sie ,,hodowla" roznych roslin

Najmniejsze roczne opady wystepuja na wielkopolsce i na pomorzu- poniewaz rejony te sa najbardziej wysuniete na polnoc kraju
1 2 1
2009-11-18T22:48:17+01:00
1.w lutym jest dość zimno.
ponieważ gdy w marcy śniegi zczną rozmarzać i wszędzie jest dużo błota itd.
w kwietniu bywają chłodne a również ciepłe a nawet goronce dni.
1 1 1