Napisz krzyżówkę. Hasło:
R
O
M
A
N
T
Y
Z
M
Hasło musi zawierać wyrazy dotyczące Adama Mickiewicza. Jego życia i twórczości.
Odpowiedzi nie moga zawierać kropek np. Adam ...
Oraz bardziej ogólnych np. Zbiera sie w lesie (i kto ma zgadnąć czy jagody czy grzyby itp)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T22:51:46+01:00
1. drugie imie mickiewicza
2. wilenski, miejsce literackiego debiutu mickiewicza
3. miejsce symbolicznego grobu mickiewicza w muzeum jego imienia
4. herb mickiewicza
5. miejsce powstania 3 czesci dziadow
6. miesiac smierci mickiewicza
7. lozańskie, wydane dopiero po smierci wieszcza
8. miesiac urodzin mickiewicza
9. imie ojca mickiewicza

1.bernard
2.tygodnik
3. stambuł
4. poraj
5. drezno
6. listopad
7. liryki
8. grudzień
9. mikolaj

uloz sobie w krzyzowke, ja nie mam mozliwosci:) litery sie zgadzaja, bernard R, tygodnik O, stambuł M, poraj A, drezno N, listopad T, liryki Y, grudzień Z, mikołaj M
1 5 1
2009-11-18T22:54:05+01:00
1.maRia
2.pOraj
3.szyManowska
4.zAoś
5.trybuNa
6.humanisTycznej
7.władYsław
8.dZiady
9.Miłości

1.Młodsza córka Mickiewicz.
2.Herb Adama Mickiewicza.
3.Panieńskie nazwisko jego żony Celiny.
4.Miejsce urodzenia.
5.Pismo,którego był założycielem:"... Ludów"
6.Studia .... -ukończył je na uniwersytecie w Wilnie.
7.Imię najstarszego syna.
8.Cykl dramatów romantycznych.
9.Najpopularniejsza oda Mickiewicza:"Oda do..."