Chłopiec o masie 50kg biegnie z prędkością 16,2 km/h i wskakuje do nieruchomego kajaka o masie 25 kg, wparwiając go w ruch. Prędkość chłopca płynącego w kajaku wynosi:

a) 1.08 m/s
b) 3 m/s
c) 10.8 m/s
d) 30 m/s

Proszę chociażby z najbanalniejszymi rozwiązanami ! Będę cholernie wdzięczny !

2

Odpowiedzi

2009-11-18T22:53:30+01:00
16,2*1000/3600m/s=45m/s
45m/s*50kg/75kg=3m/s
odpowiedź b
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T22:58:19+01:00
DANE:
m₁=50kg
m₂=25kg
V₁=16,2km/h= 4,5m/s
V₂=O m/s
V=?
WZÓR:
m₁V₁+m₂V₂=(m₁+m₂)V
50kg*4,5m/s+0=(50kg+25kg)V
225kg*m/s=75kg*V
V=3m/s
odpowiedż b;))