Odpowiedzi

2009-11-18T23:38:18+01:00
Można zmienić energię wewnętrzną tylko poprzez oddziaływanie na układ zamknięty (w tym przypadku naczynie).
A więc możemy tylko zmienić jego temperaturę; ogrzać - zwiększymy energię lub oziębić - zmniejszymy.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T23:39:22+01:00
Zgodnie z jedną z zasad dynamiki, można wykonać nad gazem pracę (sprężając go - wywołując nacisk na niego) lub podgrzać go lub oziębić.

Wzór:
ΔU = ΔW + ΔT

Gdzie ΔU to zmiana energii wewnętrznej, ΔW przyrost pracy, a ΔT przyrost/obniżenie temperatury.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-11-18T23:45:22+01:00
1- zmiana entalpii energii wewnętrznej przez zmianę temperatury;
im wyższa temperatura, tym cząsteczki gazu poruszają się szybciej, w ten sposób częściej zderzają się i podnoszą swoją energię wewnętrzną;
oczywiście obniżenie temperatury spowoduje spadek en.wewnętrznej;
2- przez zmianę ciśnienia- tzn sprężenie lub rozprężenie, co również związne jest ze zmianą temperatury;
gaz rozprężający się -oziębia się
gaz sprężany podgrzewa się
3- zmiana objętości spowoduje zminę ciśnienie co spowoduje zmianę temperatury

to tyle
3 3 3