Odpowiedzi

2009-11-19T00:03:51+01:00
Opór zelezy przede wszystkim od długości i grubosci opornika. w tym przypadku jesli drut nie jest izolowany i zostanie spleciony to jego rezystancia nie ulegnie zmianie bo mimo ze zminila sie długośc odcinka drutu to nie zmnienila sie jego wewnętrzna rezystancja
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T00:05:51+01:00
Wszystko wytłumaczone w załączniku.
Jakieś pytania - pisz na priv :)
  • Użytkownik Zadane
2009-11-19T00:06:37+01:00
Opór zmniejszy się
1/Rc=1/R1+1/R2+1/R3+1/R4+1/R5 czyli pięć oporników połączonych równolegle
zakladamy R=1om
1/Rc=1+1+1+1+1
1/Rc=5
Rc=1/5 oma
Odp. opór zmniejszy się 5-krotnie
to tyle