1.
Do otwartego pudełka w kształcie sześcianu o boku 5dm śnieg napadał do wysokości 2 dm powyżej dna.Ze stopienia tego śniegu powstało 5 l wody.Ile razy objętośc powstałej wody jest mniejsza od objętości śniegu?
opdowiedzi:
a)5
b)45
c)9
d)10







2.
Ile milimetrów opadu zanotujemy w sytuacji opisanej w poprzednim zadaniu?
opdowiedzi:
A)2
B)20
C)200
D)2000

3

Odpowiedzi

2009-11-19T09:10:53+01:00
1)V śniegu=5*5*2=50dm³=50l
50:5=10 odpowiedż d
2)2dm=200mm odpowiedż c
6 2 6
2009-11-19T09:42:48+01:00
1)
objętość śniegu (V)=5*2*5=50dm³
1dm³= 1l
50dm³= 1l czyli odpowiedź d

2)
1dm = 100mm
2dm=200mm czyli odpowiedź c
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T10:00:06+01:00
Poniewaz to jest szescian to wszystkie krawedzie sa rowne 5dm
objetosc sniegu v=5dm*5dm*2dm=50dm^3
1dm^3=1 litr
objetosc wody 5l
wiec obj sniegu 50l wody 5l 5/50-1/10
odpowiedz d)

Ile milimetrów opadu zanotujemy w sytuacji opisanej w poprzednim zadaniu?
opdowiedzi:
A)2
B)20
C)200
D)2000

milimetry opadu podaje sie zazwyczaj na m2, wiec bierzemy powierzchnie podstawy szescianu rowna 5dm*5dm=25dm^2
nalezy to zamienic na m^2
aby zamienic dm2 na m2 nalezy wynik w dm2 podzielic przez 100 poniewaz 1m2=100dm2
a wiec 25dm2/100=0,25m2
opad wynosi 5 litrow
wiec 5 litrow na 0,25m2 mnozymy przez 4 zeby bylo na m2
czyli 20 litrow na m2
1 litr na m2 to jest tyle samo co mm na m2 ale postaram sie to wykazac
czyli 20mm odpowiedz
1mm/m2 wyobraz sobie taki prostopadloscian
czyli wysokosc 1mm a dlugosc i szerokosc 1m
1m=1000mm
czyli objetosc naszego prostopadloscianu
v=1*1000*1000=1 000 000 mm3
a litr=1dm3=1000cm3=1 000 000mm3
wiec tyle ile litrow na m3 tyle mm wynosi opad
a jak juz wyliczylismy 20l/m3
wiec 20 000 000mm/m3
jakby cos bylo nie jasne pisz na priv
pozdro :)

napisalem 20 mln mm na m3 ale tyle ich po prostu tam lezy na tym metrze, to wszystko jest o wysokosci 20mm wiec taka odpowiedz, 20 mln co napisalem to tylko to ze na m3 tyle sie miesci mm3 jesli wysokosc jest rowna 20mm, wiec jeszcze raz 1l=1mm opadu, poniewaz 1 litr =1 000 000mm3 a m2-podstawa ma wlasnie milion mm2 1 mln mm3 idealnie sie miesci na m2

A JESZCZE DODAM ZE SKORO SPADLO 5 LITROW WODY CO JEST ROWNE 5dm3=5000cm3=5 000 000mm3 MOZESZ NAUCZYCIELOWI POWIEDZIEC ZE WLASNIE TYLE SPADLO mm a pytanie jesli to jest cale to jest dziadowsko napisane bo powinno byc podane czy na m2 wynik ma byc :)
18 2 18