Odpowiedzi

2009-11-19T10:24:27+01:00
1) Z: x≤0

f(x₀)=0
2x₀+1=0
2x₀=-1
x₀= - ½

spełnia załozenie (x≤0) więc jest miejscem zerowym

2) Z:x>0

f(x₀)=0
x₀+2=0
x₀=-2

nie spełnia załozenia (x>0) bo -2 <0

jedyne miejsce zerowe to x₀= -1/2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T10:25:33+01:00
Dla x ≤ 0
f(x) = 0
2x + 1 = 0
2x = -1
x = -½
x ∈ D

dla x > 0
f(x) = 0
x + 2 = 0
x = -2

x=-2 ^ x > 0 => sprzeczność

miejsce zerowe: x = -½
2 5 2
2009-11-19T10:29:26+01:00
Oblicz miejsca zerowe funkcji
f(x)=2x+1 dla x≤0
x+2 dla x>0

2x+1=0
2x=-1
x=-1/2


x+2=0
x=-2 ∉(0,∞)

Zatem miejsce zerowe tox=-1/2
1 2 1