Odpowiedzi

2009-11-19T10:55:06+01:00
Albedo (białość) – to stosunek ilości promieniowania odbitego do padającego, jest parametrem określającym zdolność odbijania promieni przez daną powierzchnię.
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T10:56:41+01:00
Słowo "albedo" pochodzi z łaciny (białość) i opisuje jak jasny jest dany obiekt. Wielkość ziemskiego albedo jest bardzo ważna dla funkcjonowania całego systemu klimatycznego.
6 2 6
2009-11-19T11:19:36+01:00
Słowo “albedo” pochodzi z łaciny (białość) i opisuje jak jasny jest dany obiekt. Proces ten polega na odbijaniu światła białego (słonecznego), co bezpośednio wpływa na zmniejszanie lub zwiększanie się ilość energii słonecznej docierającej do powierzchni Ziemi.
6 3 6