Działka Pana Żwirskiego ma kształt prostokąta o bokach 100m i 78 m. Przygotowując glebę pod pod posadzenie drzewek, pan Żwirski musi wysiać 350 g nawozów na każde 10m² powierzchni działki. Ile kilogramów nawozów potrzebuje pan Żwirski?

Strasznie proszę o dokładne obliczenia, bowiem jest to zadanie z przykładowego testu szóstoklasisty.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T12:41:59+01:00
Najpierw liczymy powierzchnie dzialki
jest to pole prostokata P=ab
a=100 m
b=78m
P=100 m razy 78 m=7800 m²
na każde 10m² powierzchni działki pan Żwirski musi wysiać 350 g nawozów

liczymy ile "10m²" jest na calej powierzchni,
czyli 7800:10=780

teraz ta ilosc dziesiatek pomnozymy przez 350 g nawozu, mamy
780 razy 350g=273000 g

odpowiedz mamy dac w kg, wiemy ze
1kg=1000 g

czyli nasz wynik musimy podzielic przez 1000, zatem
273000 :1000=273 kg
Pan Żwriski potrzebuje 273 kg nawozu
2009-11-19T13:08:58+01:00
Wymiary dzialki 100 m × 78 m = 7 800 m²

Na 10 m² potrzebuje 350 g

7 800 m² : 10 m² = 780
780 × 350 g = 273 000 g
273 000g : 1000g = 273

Pan Zwirski potrzebuje 273 kilogramy nawozu.