0,5 stanowi 16
1,25 stanowi 1000
0,16 stanowi 80
0,725 stanowi 29
----------------------------------------------------------------------------------------------
i ile litrów paliwa zużyje samochód na przebycie drogi 320 km jeżeli 100km zużywa 8,5 litra paliwa ? jaki jest koszt paliwa jeżel cena 1 litra wynosi 2,05 zł
--------------------------------------------------------------------------------------------
ziemniak zawiera 18 % krochmalu ile potrzeba ziemniaków aby otrzumać 90 kg krochmalu


:) dziękuje

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T12:43:09+01:00
Zad.1.
a) 50% - 16
100% - x
x = 100% * 16 / 50% = 32

b) 125% - 1000
100% - x
x = 100% * 1000 / 125% = 800

c) 16% - 80
100% - x
x = 100% * 80 / 16% = 500

d) 72,5% - 29
100% - x
x = 100% * 29 / 72,5% = 40

Zad.2.
320km * 8,5l/100km = 27,2l
27,2l * 2,05zł/l = 55,76zł

Odp: Zużyje 27,2l, zapłaci za to 55,76zł.

Zad.3.
18% - 90kg
100% - x
x = 100% * 90kg / 18% = 500kg

Odp: Potrzeba 500kg ziemniaków.
1 1 1
2009-11-19T12:46:23+01:00
1.
a)
16 ---05
x --- 1
x = 16*1/0,5 = 32
b)
1000---1,25
x ---1
x = 1000*1/1,25=800
c)
80----0,16
x---1
x = 80*1/0,16= 500
d)
29---0,725
x---1
x = 29*1/0,725= 40

2.
8,5 ---100
x---320
x = 8,5*320/100= 27,2 l
27,2 * 2,05zł. = 55,76zł.


3.
90kg/18% --- x/100% = 90kg * 100% /18% = 500kg
1 1 1