Odpowiedzi

2009-11-19T12:55:13+01:00
MH2S=34g/mol

34g-100%
2g-x
x=5,88% zawartosc procentowa H2 w H2S

MH2O=18g/mol


18g-100%
2g-y
y=11,11%

wieksza zawarotsc procentowa wodoru jest w H2O
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-19T12:57:44+01:00
H₂S=2*1g+32g=34g
2g-x
34g-100%

200=34x/:34
x=5,88%

H₂O=2*1g+16g=18g

2g-x
18g-100%


18x=200/:18
x=11,1%

Więcej wodoru zawiera związek H₂O (11,1%).
1 4 1
2009-11-19T15:38:46+01:00
H₂S=2*1g+32g=34g
2g-x
34g-100%

200=34x/:34
x=5,88%

H₂O=2*1g+16g=18g

2g-x
18g-100%


18x=200/:18
x=11,1%