Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T13:34:15+01:00
Bo jest silną trucizną dla człowieka. Picie lub wdychanie metanolu grozi śmiercią; 8-10 g metanolu powoduje ślepotę, większa ilość – śmierć. Metanol wchłania się dobrze z przewodu pokarmowego, skóry i przez drogi oddechowe. Po dostaniu się do krwi trafia do tkanek i kumuluje się w narządach najbardziej uwodnionych, jak gałka oczna.
2009-11-19T14:52:09+01:00
Alkohol metylowy (metanol) jest śmiertelną trucizną. Niewielka dawka powoduje ślepotę, a następnie śmierć. Metanol jak i jego opary bardzo łatwo wchłaniają się do organizmu powodując nieodwracalne zmiany.