Odpowiedzi

2009-11-19T13:51:53+01:00
Mocne strony:
1.Wybierała tylko szlachta,
2.O tron mogli ubiegać się monarchowie,książęta,szlachta z różnych państw europejskich.
Słabe strony:
1.Szlachta mogła być przekupywana
21 4 21
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T16:37:57+01:00
Plusy wolnej elekcjii :
- możliwość kandydowania różnych władców innych państw a także możliwość kandydowania poważnych przywódców wojennych (Sobieski).
Minusy wolnej elekcjii:
- Szlachta była bardzo przekupna- wygrywaał ten który zaoferował najwięcej przykładem tego są kolejne przywileje szlacheckie nadawane przez królów
- Szlachta wolała wybierać królów z zagranicy, ponieważ im mniej zależało na dobru Polski, a jakiś Polak zaangażowany mógłby próbować przeprowadzić niekorzystne reformy dla szlachty
7 2 7