1. do schroniska dostarczono herbatę zapakowaną w kartonowym pudle. Puszki stały w jednej warstwie, w trzech rzędach po 6 sztuk. Dno każdej puszki ma kształt koła o średnicy 8 cm.
a) podaj długość i szerokość pudła
b) wiedząc, że w jednej puszce jest 250 g herbaty, oblicz masę herbaty w całym pudle.
2. w trzech koszach było razem 1200 jabłek, jeżeli z pierwszego kosza przełożymy do drugiego kosza 80 jabłek, a następnie z drugiego do trzeciego przełożymy 240 jabłek, to liczba jabłek we wszystkich koszach będzie jednakowa. Ile było jabłek w każdym koszu?
3.Na spacerze wokół jeziora dzieci obserwowały ptaki: bociany, jaskółki i kaczki. Wszystkich ptaków było 22 w tym 8 kaczek. Jaskółek i kaczek razem było o 6 więcej niż łącznie kaczek i bocianów. Ile było bocianów?

2

Odpowiedzi

2009-11-19T13:50:36+01:00
Zad 1
w pudle jest 18 szt. puszek
3x6=18
bok1 3x8=24
bok2 6x8=48
pudlo ma wymiary 24cm x 48cm
18x250g=4500g herbaty znajduje sie w puszce
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T13:59:16+01:00
1a) długość : 6*8cm=48cm
szerokość : 3*8=24cm
b)6*3*250g=4500g

3)wszystkich -22
x-bociany
y-jaskółki
8-kaczek

mamy układ równań
x+y+8=22
y+8=2+x

y=x-6
x+x-6+8=22

2x=22-2
2x=20 /:2
x=10
y=10-6=4

bocianów było 10

2