Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T13:53:27+01:00
POZYTYWNE ZNACZENIE BAKTERII:

- Dzięki bakteriom przyroda nieożywiona może funkcjonować
- Bakterie wspomagają wiele roślin uprawnych (np. łubin, soja, fasola) pozwalając im rosnąć
na mało żyznych glebach
- Wychwytują one gazowy azot z powietrza, wypełniając przestrzeń między grudkami ziemi i
przekształcają go w formę dostępną dla roślin
- Bakterie żyjące w układzie pokarmowym ułatwiają rozkład celulozy
- Bakterie żyjące w jelicie człowieka pomagają rozłożyć nie strawione cząsteczki pokarmu,
dostarczają też witaminy
- Do wytwarzania kefirów, jogurtów oraz innych produktów mlecznych i kiszonych potrzebne
są bakterie
- Bakterie rozkładają zanieczyszczenia w biologicznych oczyszczalniach ścieków


NEGATYWNE ZNACZENIE BAKTEII:

- Bakterie wywołują wiele chorób, niektóre z nich mogą być zagrożeniem dla życia człowieka
(np. gruźlica, zapalenia płuc, czerwonka bakteryjna, wywołują również zatrucia
pokarmowe)
- Przyczyniają się do psucia (gnicia) żywności
- Niszczą wiele materiałów przemysłowych
- Uwalniają azot od atmosfery
1 5 1
2009-11-19T14:29:36+01:00
Pozytywne znaczenie:
-dzięki bakteriom przyroda nie ożywiona może funkcjonować
_wspomagają wiele roslin
-pomagają rozłożyć w jelicie człowieka nie stawione resztki jedzenie
negatywne znaczenie:
-wywołują wiele chorób
-przez bakterie psuje się jedzenie