Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-19T14:23:04+01:00
Kąty w trójkącie:
180°-90°-36°=54°
54°:2=27°-jeden kąt
36°+27°=63°-drugi kąt
90°-trzeci kąt

kąty rombu:
27°+27°=54°-tyle ma jeden kąt ostry
54°×2=108°-oba kąty ostre
360°-108°=252°-oba kąty rozwarte razem
252°:2=126°-jeden kąt rozwarty
4 2 4
2009-11-19T14:25:35+01:00
W rombie przekątne tworzą z jednym z boków kąty, których różnica miar wynosi 36 stopni. Oblicz miary kątów rombu.
x,y - kąty jakie tworzą z jednym z boków
x-y=36⁰
x+y=90⁰

2x=126⁰
x=63⁰
y=27⁰
czyli kąty rombu wynoszą: 126⁰ i 54⁰
3 2 3
2009-11-19T14:28:32+01:00
X oraz y miary kątów przekątnych z bokiem.
mamy x - y = 36 , x = 36 + y
x+y + 90 = 180
36 + y + y + 90 = 180
2y = 90 -36 = 54
y = 27
x = 36 + 27 = 63
Katy rombu maja miary
2y = 2*27 = 54 oraz
2x = 2* 63 = 126
Odp. 54 stopnie i 126 stopni.

7 3 7