1. Z podanego zdania wypisz rzeczowniki i określ ich formy fleksyjne:
Zbiary Muzeum Narodowego w Warszawie tak zachwyciły uczestników naszej wycieczki, że nie chcieliśmy opuścić galerii malarstwa polskiego.

2. Odmień przez przypadki w obu liczbach przeczowniki: przyjaciel, ręka. oddziel tematy od końcówek.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-19T14:56:59+01:00
Moge tylko podac rzeczowniki ;muzeum,zbiary,uczestnikow,wycieczki,galerii,malarstwa
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T15:05:01+01:00
1. muzeum,zbiary,uczestnikow,wycieczki,galerii,malarstwa

2. l.poj
M przyjaciel|
D przyjaciel|a
C przyjaciel|owi
B przyjaciel
N przyjaciel|em
Ms przyjaciel|u
W przyjaciel|u!

l.mn
M przyjaciele|
D przyjaciół|
C przyjacioł|om
B przyjaciele|
N przyjaciół|mi
MS przyjacioł|ach
W przyjaciele !

l.poj
M ręka|
D ręki|
C ręce|
B ręka|
N ręką|
MS ręce|
W ręko| !

l.mn
M ręce|
D rąk|
C ręk|ą
B ręce|
N ręko|ma
MS ręka|ch
W ręce| !

Dostane najlepsze ? ;>