Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T14:30:30+01:00
Dajmy przykład -100zł
Obniżamy 100zł o 20% =80zł
potem o 80zł o 25%=60zł

teraz porównujemy 100zł i 45%
obniżamy 100zł o 45% =55zł

Odp.Lepiej obniżyc o 45%
70 3 70
80 zł -25 % = 55 zł a nie 60
moja pani od matmy powiedziala że nie możemy sobie wymyslać kwoty (100zł)
Patrycjawolan234 Niestety to tak nie działa. Zwróć uwagę na to, iż cenę obniżamy o 25%, nie o 25 zł.
Minecraftowicz5 Cóż mogę poradzić. Uważam, iż kwota 100 zł jest w tym przypadku jak najbardziej trafna, gdyż stanowi całość (100%). Zamień zł na % i po problemie ;)
2009-11-19T14:31:22+01:00
Obniżka o 45% jest większa ponieważ np.
100zł-20%=80zł
80zł-25%=60 zł
a:
100zł-45%=55 zł
obniżka o 20% zmniejsza wartość, 25% 80 zł nie będzie równe 25% 100zł...
prościej nie potrafię...
38 3 38
80 zł - 25 % = 55 a nie 60
włśnie !
  • Użytkownik Zadane
2009-11-19T14:31:59+01:00
X-0,2x-0,25*(0,8x)=0,8x-0,2x=0,6x
x-0,45x=0,55x
0,6x>0,55x
Odp: Większa obniżka jest od razu o 45%?
38 4 38