Odpowiedzi

2009-11-19T14:36:23+01:00
Masa kawy (bez wody):
1960kg * 90% = 1764kg

x - kawa po wysuszeniu

100% - 1764kg
102% - x

x = 102% * 1764kg / 100% = 1799,28kg

Odp: Waży 1799,28kg.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T14:39:34+01:00
*Przywiezino 1960kg
*10% wody
*osuszone zostało 8%
*czyli teraz trzeba obliczyć ile to 8 % i odjąć to od masy całości

Mw = Cp x Mc : 100% Mw - masa wody (?)
Cp - stężenie procętowe (8%)
Mc - masa całości (1960kg)
Mw = 8 x 1960 : 100 = 156.8kg
Mw = 156.8kg
1960 - 156.8 = 1803.2 kg
Odp: po osuszeniu otrzymano 1803.2kg kawy?

Myśle że pomogłem xD
pozdr.
2009-11-19T14:50:40+01:00
Dane: 1960kg kawy- 10 % wody
?-2% wody

Rozwiązanie:
10%- 100%
2%-20%
20/100 * 196/1= 392

Odp:Po wysuszeniu otrzymano 392 kg kawy.