zadanie 1 .
zapisz w postaci sumy algebraicznej pole :

a) Prostokąta o bokach x+ 5 i x-2 ,

b) trójkąta o podstawie x+3 i wysokości x-3,

c) Trapezu o podstawach x, x+2 i wysokości x +1

zadanie 2.
przekształć iloczyny na sumy

d) (x + pierwiastek{2} ) (2 pierwiastek{2} + x )

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T15:26:24+01:00
Zadanie 1 .
zapisz w postaci sumy algebraicznej pole :

a) Prostokąta o bokach x+ 5 i x-2 ,
p=(X+5)(X-2)=x²-2x+5x-10=x²+3x-10

b) trójkąta o podstawie x+3 i wysokości x-3,
P=1/2(x+3)(x-3)=1/2(x²-9)=1/2x²-4,5
c) Trapezu o podstawach x, x+2 i wysokości x +1
P=1/2(x+x+2 )*( x +1)=1/2( 2x²+2x+2x+2)=x²+2x+1
zadanie 2.
przekształć iloczyny na sumy

d) (x +√2 ) (2 √2 + x )=2 √2x+x²+4+√2x=x²+4+3√2x
2009-11-19T15:33:44+01:00
1.
a)Pp=ab
a=x+5
b=x-2
P=(x+5)(x-2)=x²-2x+5x-10=x²+7x-10
b)Pt=½×ah
a=x+3
h=x-3
P=(x+3)(x-3)/2=(x²-9)/2=½x²-4,5
c)Ptr=½×(a+b)h
a=x
b=x+2
h=x+1
P=½×(x+x+2)(x+1)=½(2x+2)(x+1)=½(2x²+2x+2x+2)=½(2x²+4x+2)=x²+2x+1
2
(x+√2)(2√2+x)=2√2x+x²+2√2√2+√2x=x²+3√2x+4