Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T14:53:00+01:00
A)212,5
b)37,5
c)351
d)12,43
e)60
f)23,31
g)19,5
h)4,98
Mam nadzieję, że dobrze... ;D

Rozpisuję. ;)
a)2,5% z 8500
8500 - 100%
x - 2,5%

x=2,5%*8500/100%=0,025*8500/1=212,5

b)12,5 z 300
300 - 100%
x - 12,5%

x=12,5%*300/100%=0,125*300/1=37,5

c)67,5% z 520
520 - 100%
x - 67,5%

x=67,5%*520/100%=0,675*520/1=351

d)5,5% z 226
226 - 100%
x - 5,5%

x=5,5%*226/100%=0,055*226/1=12,43

e)1,5% z 4000
4000 - 100%
x - 1,5%

x=1,5%*4000/100%=0,015*4000/1=60

f)4,2% z 555
555 - 100%
x - 4,2%

x=4,2%*555/100%=0,042*555/1=23,31

g)5,2% z 375
375 - 100%
x - 5,2%

x=5,2%*375/100%=0,052*375/1=19,5

h)1,2% z 415
415 - 100%
x - 1,2%

x=1,2%*415/100%=0,012*415/1=4,98
1 5 1
2009-11-19T15:42:16+01:00
A) 212,5
b)37,5
c)351
d)12,43
e)60
f)23,31
g)19,5
h)4,98

Mnożysz procenty przed liczby. 100% to 100/100, 50% to 50/100 itd.
1 5 1
2009-11-19T15:49:34+01:00
2,5×8000=25/1000×8000=200
12.5%×300=125/1000×300=37,5
67,5%×520=675/1000×20=1555/5=311
na tym to polega