Odpowiedzi

2009-11-19T14:52:33+01:00
Fotosynteza to proces odrzywiania sie rośliny,a oddychanie zwierząt to pobieranie tlenu a wydychanie dwutlenku węgla .
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T14:59:19+01:00
Fotosynteza jest to odżywianie u autotrofów czyli organizmów samożywnych, którymi między innymi są właśnie rośliny. Aby zaszedł proces fotosyntezy potrzebny jest dwutlenek węgla. Roślina pobiera dwutlenek węgla, który jest wydalany przez heterotrofy czyli organizmy cudzożywne(np. zwierzęta). Po pobraniu dwutlenku węgla i wody przy udziale energii słonecznej zachodzi proces fotosyntezy, w którym produktami są: glukoza i tlen jako produkt uboczny (tlen powstaje podczas protolizy wody w fazie jasnej fotosyntezy, kiedy też zostają wybite elektrony z wodoru, które ,,krążą" do przekaźników). Powstały tlen używany jest do oddychania heterotrofów w tym wypadku zwierząt.
Cykl ten ciągle się powtarza :)

Mam nadzieję, że o to chodzi. :)
Z tymi przekaźnikami i wodorem to chyba nie będzie potrzebne, ale ważne jest, że rośliny nie potrzebują tlenu do oddychania!!
15 3 15
2009-11-19T15:11:32+01:00
Fotosynteza trwa tylko w dzień , oddychanie w dzień i w nocy.
Wprocesie fotosyntezy tlen powstaje , a przy oddychaniu tlen pobieramy.
9 3 9