W podanych wyrazach zaznacz zachodzące procesy fonetyczne i opisz je ;
rzeszowski, bez prawa, kwas, pomyśl, bądź, idź powoli kąt, liczba krab, gwizd, prośba, nad potokiem, kot bury, ład , zagadka.

wzór; jabłko [ japko]- uproszczenie grupy spółgłoskowej


z gory dzięki ;]]

2

Odpowiedzi

2009-11-19T15:13:59+01:00
Prośba [proźba] - udźwięcznienie wsteczne

rzeszowski [szeszoski] - uproszczenie grupy spółgłoskowej

nad potokiem [nat potokiem] - ubezdźwięcznienie wsteczne

Wiem tylko tyle. ;/
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T15:29:28+01:00
Rzeszowski [ rzeszoski ] uproszczenie grupy spółgłoskowej
bez prawa [ bes prawa ] ubezdźwięcznienie międzywyrazowe wsteczne
kwas [ kfas ] ubezdźwięcznienie wewnątrzwyrazowe postępowe
pomyśl [ pomyźl ] udźwięcznienie wewnątrzwyrazowe wsteczne (?)
bądź [ bąć ] utarata dźwięczności w głosie
idź powoli [ ić powoli ] ubezdźwięcznienie międzywyrazowe wsteczne
kąt [ kont ]
liczba [ lidżba ] udźwięcznienie wewnątrzwyrazowe wsteczne
krab [ krap ] utrata dźwięczności w głosie
gwizd [ gwist ] uproszczenie grupy spółgłoskowej
prośba [ proźba ] udźwięcznienie wewnątrzwyrazowe wsteczne
nad potokiem [ nat potokiem ] ubezdźwięcznienie międzywyrazowe wsteczne
kot bury [ kod bury ] udźwięcznienie międzywyrazowe wsteczne
ład [ łat ] utrata dźwięczności w głosie
zagadka [ zagatka ] ubezdźwięcznienie wewnątrzwyrazowe wsteczne
8 4 8