Odpowiedzi

2009-11-19T15:20:30+01:00
Myślę, że rację miała Antygona. To przecież wiadome, że chciała, by jej brat miał pochówek jak normalny człowiek. Fakt, że popełnij duży błąd napadając na swą ojczyznę z innym wojskiem. Kreon natomiast chce być sprawiedliwym władcą i dlatego nie chce pochować Polinika(chyba tak ma na imię) oraz skazuje bohaterkę na śmierć. Dziewczyna kierowała się miłością do brata i niezależnie od tego, co by zrobił za wszelką cenę chciała, by ten został pochowany z godnością, nawet za karę śmierci.

Jak byś chciał/a dłuższe to napisz ( ;
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T15:21:20+01:00
Uważam że to Antygona miała racje, ponieważ na pewno każdy człowiek chciałby aby jego członek rodziny był pochowany. Otóż Antygona pozostała w zgodzie z prawem boskim lecz złamała prawo ludzkie. Jej postępowanie nie jest złe bo sprzeciwienie się niemądremu rozkazowi nie jest wyrządzeniem zła. Miała ona wielkie serce i nie miała złych intencji świadczy o tym cytat: ,,Współkochać przyszłam, a nie współnienawidzić. Dlatego też uważam że racja jest po jej stronie iż miała wielki szacunek do spraw boskich i postąpiła tak jak nakazywało jej sumienie.
4 4 4