A)w akwarium pływało 45 rybek-21gupków,12neonek i kilkanaście pielęgniczek.Do akwarium wpuszczono jeszcze 3 pielęgniczki.Jaką część liczby wszystkich rybek stanowią teraz pielęgniczki?
B)Zapisz w postaci ułamka nieskracalnego,jaką częścią doby jest sześć godzin lekcyjnych.
C)Zapisz ułamek właściwy większy od JEDNEJ TRZECIEJ używając WSZYSTKICH DZIESIĘCIU cyfr.
D)Wszyscy uczniowie klasy Vc uczą się języka angielskiego lub niemieckiego.Języka angielskiego uczy się CZTERY CZWARTE uczniów tej klasy,a niemieckiego-DWIE PIĄTE uczniów.Jaka część uczniów klasy Vc uczy się obu języków?

2

Odpowiedzi

2009-11-19T15:30:36+01:00
A)1/3- jedna trzecia
b)1/6
c)2/4
d)1/4
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T15:31:22+01:00
A)
[ (45-21-12)+3 ] / (45+3) = 15/48 = 5/16

B)
(6*3/4h)/24h = 9/48 = 3/16

C)
86420
-------
97531

D)
4/4 = 1 (Czyli wszyscy się uczą angielskiego)

Odp: 2/5.