Gościusz u swojego niemieckiego kolegi.Zauważasz,że do póżnej nocy gra na komputerze i zaniedbuje swoje obowiazki.Wrozmowie z nim :

*przedstaw zagrożenia takiego postepowania
*nie zgódz sie z jego argumentami
*zaproponuj zmianę postepowania



Tu są słowka pomocnicze:
*abhangig
*standing mude sein
*seine Umwelt vergessen
*die Schule schwanzen
*etwas vorschlag
*die Spielzeit festlegen
*zuerst notwendige Arbeiten erledigen
*nur Lernspiele auswahlen
*auf Gewaltspiele verzichten
*gemeinsam mit Freunden spielen

i jeszcze drógi :

Podczas wymiany młodziezy mieszkasz u swojej austryjackiej koleżanki .Podejrzewasz że ma kontakt z narkotykami.Wrozmowie z nia :
*przedstaw zagrozenia związane z narkotykami
*nie zgódz sie z jej argumentacja
*podaj propozycje rozwiazania tego problemu

pomocnicze słowka:

*gefahrliche Folgen haben
*abhangig werden
*zu Gesundheitsschaden fuhren
*sich von der Umwelt isolieren
*eine Baratungsstelle aussuchen
*sich beraten lassen
*sich uber die Gefahren des Drogenkonsums informieren.

nie musza byc dużo ! :)
z 5 4 zdania :)


prosze o pomoc mam to na jutro !:) POMOCY !!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2009-11-19T15:32:20+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T17:38:27+01:00
Gościusz u swojego niemieckiego kolegi.Zauważasz,że do póżnej nocy gra
na komputerze i zaniedbuje swoje obowiazki.Wrozmowie z nim :



-Du weißt, du spielst zu lange auf dem Computer?-Not-so statt zu spielen besser verbringen mehr Zeit mit Freunden,-ich werde versuchen, sie zu ändern


Podczas wymiany młodziezy mieszkasz u swojej austryjackiej koleżanki .Podejrzewasz że ma kontakt z narkotykami.Wrozmowie z nia :


-Sie kennen den Schaden, den Drogen und machen?
-Ja
-Das Ziel dieser, weil es ein böses Ende für Sie
-Ich werde versuchen,

Nie wiem czy to bedzie dobrze :P
Lepiej mi idzie tłumaczenie zdań