Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T15:37:50+01:00
Wodniczka - zwana też wakuolą, stanowi magazyn substancji, które czasowo nie są potrzebne komórce.

błona komórkowa - oddziela wnętrze komórki od otoczenia, zapewnia transport różnych substancji do wnętrza i na zewnątrz komórki

siateczka śródplazmatyczna - to system kanalików i pęcherzyków oddzielonych od cytoplazmy błoną. Zachodzą w nim rozmaite reakcje chemiczne. Kiedy na powierzchni siateczki śródplazmatycznej znajdują się rybosomy, uczestniczy ona w tworzeniu białek

jądro komórkowe - zawiera materiał genetyczny, który odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie komórki.

aparat golgiego - ma postać stosu przylegających do siebie, spłaszczonych pęcherzyków. Każdy z nich przechowuje i modyfikuje białka wytworzone w siateczce śródplazmatycznej.

mitochondrium - ma dwie błony, z których wewnętrzna jest silnie pofałdowana. W tych organellach zachodzi proces uwalniania energii niezbędnej do życia komórki.

cytozol - wypełnia wnętrze komórki
1 1 1
2009-11-19T15:44:19+01:00
Występuje:
* wodniczka- stanowi magazyn substancji, które czasowo nie są potrzebne w komórce.
* jądro komórkowe- zawiera materiał genetyczny, który odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie komórki. Wewnątrz jądra znajduje się jąderko.
* cytoplazma- galaretowata substancja wypełniająca wnętrze komórki.
* mitochondria- zachodzi tutaj proces uwalniania energii niezbędnej do życia komórki.
* błona komórkowa- odziela wnętrze komórki od otoczenia, zapewnia transport różnych substancji do wnętrza i na zewnątrz komórki.
* siateczka śródplazmatyczna- zachodzą tutaj reakcje chemiczne.
* cytozol- płynny składnik cytoplazmy
* aparat Golgiego- ma postać stosu przylegających do siebie pęcherzyków. Każdy z nich przechowuje i modyfikuje białka wytworzone w siateczce śródplazmatycznej.


notatka z lekcji biologi ;]
liczę na najlepszą odpowiedź ;)
1 1 1
2009-11-19T21:42:31+01:00
Wodniczka-stanowi magazyn substancji, które czasowo nie są potrzebne komórce
błona komórkowa-oddziela wnętrze komórki od otoczenia, zapewnia transport różnych substancji do wnętrza i na zewnątrz komórki
siateczka śródplazmatyczna- to system kanalików i pęcherzyków oddzielonych od cytoplazmy błoną. Zachodzą w nich rozmaite reakcje chemiczne. Kiedy na powierzchni siateczki śródplazmatycznej znajdują się rybosomy, uczestniczy ona w tworzeniu białek
jądro komórkowe- odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie komórki. Wewnątrz jądra znajduje się jąderko.
aparat Golgiego- przechowuje i modyfikuje białka wytworzone w siateczce śródplazmatycznej
mitochondrium- uwalnia energię niezbędną do życia komórki


1 1 1