Odpowiedzi

2009-11-19T15:56:06+01:00
Stworzono Lige Narodów.
Ustalono nowy przebieg granic.
Zremilitaryzowano Nadrenię
Niemcy stały się Republiką Weimarską
Ograniczono liczbe wojska niemieckiego , lotnictwa i marynarki
Nałożono kontrybucję wojenne na Niemcy
Polska i inne kraje europy np.Węgry odzyskały niepodległość
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T16:04:56+01:00
Ład wersalski wyznaczał nowe granice państwowe i wprowadził nowy ład polityczny w Europie. Podczas konferencji wersalskiej ustalono niekorzystne warunki dla Niemiec zwanych odtąd Republiką Warmeinską. Utracili kolonie w Afryce i w Azji zostali poddani demilitaryzacji musieli zapłacić ogromne odszkodowania za rozpoczęcie wojny. W Wersalu ustalono również prawo do samostanowienia i powtały nowe państwa: Austria, Węgry, Czechosłowacja, Polska, itd.
4 3 4