Pan fortuna wygrał na loteri 1754300zł.Dziesiątą część tej kwoty wydał na cele charetatywne.Z pozostałej części spłacił długi w wysokości 67500zł i podarował każdej z 3 córek po 225000zł Ile pieniędzy z wygranej pozostało panu fortunie??

prosze o obliczenia

3

Odpowiedzi

2009-11-19T15:55:15+01:00
1754300-¹/₁₀*1754300-67500-3*225000=1754300-175430-67500-675000=836370
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T15:54:58+01:00
Cele charytatywne = 175430
dług = 67500
córki = 675000
razem = 917930

1754300-917930 = 836370

zostało mu 836370 zł
2009-11-19T15:55:08+01:00
1754300 - 175430 - 67500 - 3x225000 = 1754300 - 175430 - 675000 = 836370

Odp: Panu Fortunie zostało 836370 zł.