Do podanych form rzeczownika 'stół' dopasuj czasowniki.

Formy:
- do stołu
- stół
- przy stole
- od stołu

Czasowniki:
odsunąć, jeść, udekorować, nakrywać, zerwać się, rozłożyć, zapraszać, odwrócić się, zgromadzić się, wstać, zasiąść, uprzątnąć, gawędzić, podawać, zachowywać się, odejść.

(Do każdego ma być po cztery, z góry dzięki za pomoc ;pp)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T15:59:53+01:00
- do stołu - nakrywać, zapraszać, zasiąść, podawać
- stół - odsunąć , udekorować, rozłożyć, uprzątnąć
- przy stole - jeść, zgromadzić się, gawędzić, zachowywać się
- od stołu- zarwac się, odwrócić się, wstać, odejść

Moim zdaniem, to by było tak :)
45 4 45
2009-11-19T15:59:57+01:00
Do stołu : udekorować , nakrywać , zapraszać , zasiąść ,
przy stole : jeść , rozłożyć , zgromadzić się , gawędzić , zachowywać się ,
od stołu : odsunąć , zerwać się , odwrócić się , wstać ,
stół : uprzątnąć ,
nie podałaś wiecej czasowników wiec przy " stół " jest tylko jeden
14 2 14
2009-11-19T16:04:23+01:00
Do stołu- zapraszać, nakrywać,zasiąść,podawać
stół- udekorować,uprzątnąć,rozłożyć,odsunąć
przy stole- jeść,zgromadzić się,gawędzić,zachowywać się
od stołu- ,wstać,odejść,zerwać się,odwrócić się
14 3 14