Odpowiedzi

2009-11-19T16:01:06+01:00
August II chciał zdobyć kolejny elekcyjny tron dla Wettinów. Początkowo miał nadzieję, że uda mu się to po wygraniu wojny z Turcją, jednakże niekorzystny pokój nie przyniósł oczekiwanych przez niego korzyści. Postanowił więc, zamiast Mołdawii, zdobyć należące do Szwecji Inflanty.
o Zawiera anty-szwedzki sojusz z Danią i Rosją.
o Chciał do koalicji wciągnąć także Rzeczpospolitą, ale państwo było zbyt wyniszczone wojnami, więc szlachta nie zgodziła się. Ponadto, magnatom nie podobały się dążenia króla do uzyskania władzy absolutnej.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T16:01:47+01:00
- Wzrosło znaczenie Rosji.
- Szwecja utraciła status europejskiego mocarstwa.
- Rzeczpospolita nie zyskała nic, nie zaproszono jej nawet na obrady (mimo, iż większa część wojny toczyła się na jej terenie!).

1 2 1