Odpowiedzi

2009-11-19T16:06:24+01:00
Ciepło własciwe gliceryny to Cw=2386J/(kg*K)
Tk=Tc+273 wiec u nas
Tk1=0⁰+273=273K
Tk2=120⁰ +273=393K
E=200kJ

teraz korzystamy ze wzoru E=m*Cw*ΔT

gddzie ΔT=Tk2-Tk1=120
200=m*2386*120
200000=m*286320
m=0,698kg <- masa gliceryny
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T16:09:14+01:00
Cw=2386J/(kg*K)
Tk=Tc+273
Tk1=0⁰+273=273K
Tk2=120⁰ +273=393K
E=200kJ

Wzór: E=m*Cw*ΔT

ΔT=Tk2-Tk1=120
200=m*2386*120
200000=m*286320
m=0,698kg
Odp:Masa gliceryny wynosi 0,698kg.
2009-11-19T17:28:49+01:00
Dane:
ΔE = 200 kJ = 200 000 J
Δt = 120 ⁰C - 0 ⁰C = 120 ⁰C
c(w) = 2386 J / ( kg * K )

Szukane:
m = ?

ΔE = c * m * Δt
m = ΔE / ( c * Δt )
m = 200 000 J / ( 2386 J /( kg * K ) * 120 ⁰C = 0,698519139 kG ≈698,52 g
Odp.: 698,52 g.