Odpowiedzi

2009-11-19T16:07:17+01:00
Kod genetyczny jest trójkowy - tzn. że 3 kolejne nukleodyty niosą informację o syntezie określonego kwasu.
Jest uniwersalny czyli jest powszechny - tzn. że cechy kodu genetycznego u wszystkich organizmów są takie same, a określone trójki nukleodytów niosą informacje o syntezje tego samego aninokwasu.
1 5 1
2009-11-19T16:10:03+01:00
Kod jest uniwersalny ponieważ u wszystkich organizmów ten sam kodon koduje ten sam aminokwas

kod jest trójkowy ponieważ trzy kolejne nukleotydy na mRNA to kodon
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T16:16:41+01:00
Oznacza to że, jednej trójce nukleotydów (taka trójka nukleotydów nazywana jest kodonem) odpowiada jeden aminokwas