Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T16:22:07+01:00
Z sein pisze się wszystkie czasowniki związane z ruchem i zmianą stanu,tutaj te:P

bleiben,erlöschen,erschrecken,fallen,fliehen,fließen,gehen
gelingen,genesen,geschehen,gleiten,kommen,kriechen,laufen,
quellen,rennen,rinnen,schleichen,schreiten,sinken,sprießen
springen,steigen,sterben,verschwinden,wachsen,weichen,werden.
Reszta jest z haben:)
1 5 1
2009-11-19T16:31:47+01:00
Z sein piszemy wszystkie czasowniki, w których jest wykonywana jakaś czynność w ruchu np. kommen, geben,aus/weichen, bleiben, fahren, fallen, gehen, laufen, reiten, rennen, schwimmen, sein, sterben, um/ziehen, werden. Natomiast habe piszemy do wszystkich pozostałych.
1 3 1
2009-11-19T17:09:25+01:00
Czasownika posiłkowego sein użyjemy , gdy czasownik będzie wyrażał ruch , zmianę położenia , haben gdy czasownik nie będzie wyrażał ruchu , zmany położenia.
1 4 1