Zad.1
Podczas upalnego letniego dnia turysta zamierza wejść na Rysy (2499m n.p.m.). Wyrusza ze schroniska w Dolinie Roztoki (1031m.n.p.m.), gdzie temperatura powietrza wynosi 25*C. Wiedząc , że temperatura powietrza atmosferycznego obniża się wraz z wysokością o 0,6*C na 100m, oblicz, jaką ma ona wartość na szczycie Rysów.

W wypadku tego zadania " * " oznacza stopni. ;)

3

Odpowiedzi

2009-11-19T16:08:18+01:00
2499m n.p.m. - 1031m.n.p.m =1468

1468 : 100 =14,68

14,68 * 0.6 =8,8

25-8,8 = 16,2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T16:14:33+01:00
2499m n.p.m. - 1031m n.p.m. = 1468m
0,6*C - 100m
x - 1468m
100x = 0,6*C x 1468m
100x = 880,8 | ÷100
x ≈ 8,8*C

25*C - 8,8*C = 16,2*C
2009-11-19T16:15:32+01:00
Trzeba najpierw obliczyc różnice wysokości między szczytem i schroniskiem, czyli: 2499-1031=1468 metrów, potem podzielic przez 100metrów, co wychodzi 14, 68, następnie pomnożyc ten iloraz przez 0,6 *C, co wychodzi: 14,68 razy 0,6*C= ok. 8,8*C. Nakońcu musisz tylko odjąc obliczoną temperaturę od danej czyli: 25*C-8,8= "16,2*C"!