Hej!! bardzo was prosze o rozwiazanie w cwiczeniach z biologi klasa 1 "Puls zycia" Tmatam "sposoby rozmnazania sie organizmow" zad 3 str.18
Podkresl cechy charkteru dla barazta łownego zwiazane z rozmnazaniem.
jajorodnosc, przemiana pokolen, rozwoj prosty, rozdzielonpluciowosc, samozaplodnienie, dymorfizm plciuwy, obojniactwo, zyworodnosc, rozwoj złozony
zad4 str.18
Podaj roznice miedzy podzialem komorki a paczkowaniem.
Zad 5 str 19
terminy dotyczace rozmnazanie plciowego poolacz z wlasciwymi opisami:
gonady
zaplodnienie wewnetrzne
zaplodnienie
rozdzielnoplciowosc
obojnactwo
zaplodnienie zewnetrzne
dymorfizm plciowy
Z tym:
Polaczenie plemnika z komorka jajowa.
Polaczenie gmet pochadzacych z roznych osobnikow.
Wystepowanie u jednego gatunku plci meskiej i zenskiej.
Narzady w ktorych sa wytwarzane gamenty.
Roznice w wygladzie osobnikow plci meskiej i zenskiej
Polaczenie gamet w drogach rodnych samicy
Wytwarzanie pzrez jednego osobnika gamet meskich i zenskich.
Polaczenie gamet poza ogranizmem.
Zad6 str 19
zaznacz punk zawierajacy zazwy grup organizmow rozmnazajacych sie wylacznei plciowo, u ktorycvh wystepuje rozwoj prosty.
A,ssaki, owady grzyby
B.Ptaki,pajeczaki, bakterie
C. gady ptaki ssaki
D.Plazy ssaki. gabki
Prosze o odp;) Napewno dam miano "najlepszej odp" i naleca wam pkt;]]

2

Odpowiedzi

2009-11-19T16:44:45+01:00
Z 5
gonady- Narządy w których są wytwarzane gamety.
zapłodnienie wewnętrzne- połączenie gamet w drogach rodnych samicy
zapłodnienie- połączenie plemnika z komórką jajową
rozdzielnopłciowość- połączenie gamet pochodzących od różnych osobników
obojnactwo- wytwarzanie przez jednego osobnika gamet męskich i żeńskich
zapłodnienie zewnętrzne- połączenie gamet poza organizmem
dymorfizm płciowy- różnice w wyglądzie osobników płci męskiej i żeńskiej

z 6
odpowiedź C

z 3
Te cechy to jajorodność, przemiana pokoleń. rozwój prosty, rozdzielnopłciowość, dymorfizm płciowy.
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T19:34:53+01:00
Zad.3str.18
podkreśl:jajorodność, przemiana pokoleń, rozwój prosty, rozdzielnopłciowość, dymorfizm płciowy.

zad.4str.18
Podział komórki, dzięki któremu powstają 2 komórki potomne, a pączkowanie odbywa się, gdy na jednym ciele powstaje wypuklenie dające początek jednemu organizmowi.

zad.5str.19
gonady ---> narządy w których są wytwarzane gamety.
zapłodnienie wewnętrzne ---> połączenie gamet w drogach rodnych samicy.
zapłodnienie ---> połączenie plemnika z komórką jajową.
rozdzielnopłciowość ---> połączenie gamet pochodzących od różnych osobników.
obojnactwo ---> wytwarzanie przez jednego osobnika gamet męskich i żeńskich.
zapłodnienie zewnętrzne ---> połączenie gamet poza organizmem.
dymorfizm płciowy ---> różnice w wyglądzie osobników płci męskiej i żeńskiej.

zad.6str19
podkreśl odp.C)



15 4 15