1. Jaką część dwuhektarowego terenu rekereacyjnego zajmuje boisko do piłki nożnej o wymiarach 100m i 50m?

2. Z trójkąta równoramiennego, w którym kąt a= 45⁰, a wysokość h= 4cm odcięto pasek o szerokości 1cm. Oblicz pole odciętego paska. Pasek ten idzie od podstawy w górę. Z GÓRY DZIĘKI. POLECENIA WYSOKO PUNKTOWANE. JEŚLI KTOŚ NIE JEST PEWNY CZY ROZWIĄŻE ZADANIE PRWAWIDŁOWO TO LEPIEJ NIE PISAĆ BZDUR ;D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T19:26:43+01:00
1.boisko-a=100m b=50m
Pb=ab
P=100m×50m=5000m²
teren 2ha
1ha=10000m²
2ha=20000m²
boisko zajmuje 5000/20000=5/20=1/4
Odp 1/4
2.Trójkąt można podzielić na pół
tworzy się trójkąt prostokątny równoramienny z ramionami po 4cm
Ppaska=Ptego trojkąta-pole takiego samego trojkąta ale z ramionami po 3cm
Pt=1/2×ah
Pt₁=1/2×4×4=2×4=8[cm²]
Pt₂=1/2×3×3=1/2×9=4,5[cm²]
Ppaska=P₁-P₂
P=8-4,5=3,5[cm²]
2009-11-19T20:07:28+01:00
1. Jaką część dwuhektarowego terenu rekereacyjnego zajmuje boisko do piłki nożnej o wymiarach 100m i 50m?

boisko 100x50=5000m2
hektar=100x100=20 000m2
wiec 5000/1000=1/4=25% taka czesc terenu zajmuje boisko

2. Z trójkąta równoramiennego, w którym kąt a= 45⁰, a wysokość h= 4cm odcięto pasek o szerokości 1cm. Oblicz pole odciętego paska. Pasek ten idzie od podstawy w górę

najpierw spojrz na zalacznik
poniewaz kat jest 45 to wysokosc jest rowna polowie podstawy wiec podstawa 8
odciety pasek to trapez
o wysokosci 1
nie znamy tylko gornej podstawy tego trapezu
ale znowu uwzgledniajac kat 45 wiemy ze wysokosc trapezu rowna sie 1 wiec ta czesc podstawy tez ma 1, po obu stronach gornej podstawy ucinamy po 1 i mamy 6
teraz policzyc pole to juz formalnosc
wzor
(a+b)*h/2=(6+8)*1/2=24cm2
jak czegos nie rozumiesz to sie skup :) wydaje mi sie ze niezle wytlumaczylem a do tego mozesz byc pewny bo narysowalem to w programi w wymiarach i dla sprawdzenia moze mi komp to pole policzyc
licze na najlepsze :)
pozdro