Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T16:12:27+01:00
X-załoga na statku Szyper
z- załoga na statki pirat
z= 30 + 20%∙30 = 30 + 0,2∙30 = 36
z= x -10% = x - 0,1x= 0,9x
z=36
0,9x = 36 / : 0,9
x = 40
2009-11-19T16:14:31+01:00
30 osób 20 % z tego to 6

wiec załoga pirata było 36 osób

36 osób 10 % z tego to bedzie 39 osob na statku szyper
2009-11-19T16:15:57+01:00
S.Pirat-36 osób 30-100%
S.Korsarz-30 osób x-120%
S.Szyper-x x=30*120:100=36

x-100%
36-90%
x=36*100:90=40
Odp:40